Costa Blanca

De vraag of wij (Nikki, Callis en Kirsten) een studiereis wilden maken naar de Costa Blanca om zo het product van Casita Travel beter te leren kennen. Daar zeg je uiteraard geen nee tegen, want hoe fijn is het om klanten te adviseren vanuit je eigen ervaringen en wanneer je het gebied en de vakantiehuizen zelf hebt gezien.

Zondag 3 oktober

Met de Internationale Coronacheck/QR code, Spaanse gezondheidsverklaring en paspoort op zak  vlogen we op 3 oktober 2021 naar Alicante. Na een goede vlucht kwamen we aan op het vliegveld, waar wij ons SPTH formulier moesten tonen. We werden vriendelijk geholpen en konden zo doorlopen. Even een sandwich eten bij de broodjeszaak en tot rust komen. Daarna haalden wij onze huurauto op bij het verhuurbedrijf.

Vamos…. via de snelweg, met soms prachtige uitzichten over de zee, rijden we in de richting van Javea. Het laatste stuk rijden we via een binnenweg naar Javea, via de toeristische route. Het is circa 1 uur rijden naar Javea, met voornamelijk goede wegen.

Bij de villa worden we opgewacht door de Nederlandse vertegenwoordigers van Casita Travel, Erika en René. Zij en hun team verwelkomen al onze gasten persoonlijk.. Heb je dus vragen of opmerkingen tijdens je verblijf, dan kun je bij hen terecht.

Bij ons verblijf aangekomen, koffers uitladen, even opfrissen en daarna gelijk op pad om de eerste villa’s van onze studiereis te bekijken: Villa Margaret en Casa Lynn, die dicht bij elkaar liggen. Vervolgens op naar Moraira voor een verkoelend drankje. Het is circa 20 minuten rijden via een bergweg van Javea naar Moraira. Hier nemen we plaats op het terras van Bar La Cabana, deze plek is sfeervol en hip ingericht met een heerlijk uitzicht op de baai van Moraira. Hier evalueren we onze reis vanuit Nederland. Het verliep allemaal heel voorspoedig en eenvoudig zo in coronatijd. En we raken nu al niet uitgepraat over de omgeving en alles wat we in korte tijd beleefd hebben deze dag. Denk aan prachtige vergezichten over de azuurblauwe zee, diverse hoogteverschillen, bergen en de groene omgeving.

Aangezien het al wat later op de avond is gaan we na ons drankje gelijk door naar het tapasdiner bij de Gastro bar 21, Moraira. Normaal gesproken zou je dit restaurant zo voorbijrijden, maar gelukkig weten René en Erika, de mooie plekjes te vinden. Zij delen graag hun tips met je tijdens je verblijf. We lopen het restaurant binnen dat op het eerste gezicht erg klein lijkt, maar via een gang lopen we naar de prachtige tuin waar de tafels gedekt staan in een groene omgeving met een mooi uitzicht op de bergen. De veelzijdige tapasplank laat ons goed smaken. Hierna rijden we weer terug naar onze accommodatie en kijken we terug op een drukke, maar leuke dag.

Maandag 4 oktober

De volgende dag zijn we alweer vroeg op om diverse vakantiehuizen te bezoeken. We beginnen de dag met een heerlijk zelfgemaakt ontbijtje, waarbij we een prachtige zonsopkomst cadeau krijgen. Vol enthousiasme vertrekken we in onze huurauto naar de eerste vakantiehuizen van de dag, waaronder Villa Alegria MorairaVilla La Perla en Villa Mimosa in Moraira. Villa Mimosa is nieuw in ons aanbod. De heerlijke gelijkvloerse villa met privé zwembad, een grote buitenkeuken met ingebouwde barbecue en een prachtig uitzicht over de groene omgeving is een prachtige toevoeging aan ons aanbod. Na het bekijken van Villa Mimosa reden we door naar Villa Sol Naciente, waar de vriendelijke Nederlandse eigenaren ons graag hun fraaie villa lieten zien.

Vervolgens door naar Casa Mar Y Sol een vakantiehuis gelegen in het groen. Vanuit de buitenkeuken is het uitzicht fantastisch. Tussendoor hebben wij nog heerlijk kunnen genieten van een kopje koffie en thee bij Algas in Moraira. Een gezellig buitenterras met een prachtig uitzicht op zee.

Na ons bezoek aan Casa Marisol zijn wij doorgereden naar Casa la Luna, waar onze plaatselijke vertegenwoordiger Jan, ons verwelkomde. Casa Luna is een echt thuis met een gezamenlijk zwembad aan de overkant van de weg.

Vervolgens zijn we gezellig samen gaan lunchen bij Dreamsea Mediterrenean, een prachtige lunchplek met een adembenemend uitzicht op zee. We hebben hier genoten van een smaakvolle zalm-avocado tartaar, een echte aanrader voor zalmliefhebbers. Na de heerlijke lunch door naar Villa Monica en Casa La Paz. Casa La Paz is recentelijk volledig nieuw ingericht. Wij waren enorm onder de indruk van de ruimte en de stijlvolle inrichting van het huis. Na deze villa reden we door naar ons laatste huis van de dag: Casa Javea Sol. Een heerlijk vakantiehuis met een zeer weids uitzicht, de eigenaren konden niet wachten om het gezellige huis aan ons te laten zien. Aan gastvrijheid ontbrak er niets, want de eigenaren hadden een heerlijke zelfgemaakte sangria voor ons klaarstaan, zodat wij rustig konden bijkomen van alle indrukken van de dag. Genieten.

Ook een tochtje langs de highlights van Javea kon uiteraard niet ontbreken. Vanaf het uitkijkpunt bij Cap de la Nau kun je met een beetje geluk Ibiza in de verte zien liggen. We reden door naar de baai van Granadella, een mooie maanvormige cala zoals je in magazines ziet. Bij Beach Bar Cala Clemence hebben we genoten van een lekkere cocktail. Deze bar is leuk ingericht in Ibiza stijl. Daarna zijn we doorgereden naar de boulevard van Javea, waar we een schitterende zonsondergang hebben mogen zien. Met het hele team hebben we genoten van twee grote pannen Paella in het restaurant Chabada Javea

Dinsdag 5 oktober

De derde dag alweer. We stonden weer vroeg op en ontbeten op ons terras, wederom met een hele mooie zonsopkomst. Met de routebeschrijving van Casita Travel zijn wij vertrokken naar Casa Dels Tossals, een unieke villa met een mooi terras en privé zwembad. Vervolgens bezochten wij de moderne villa Casa Piececieto en de grote Villa Royal Palm voor 10 personen. Een schitterende villa met smaak ingericht. En wat een uitzicht!

In de kleine baai van La Fustera is een beachbar waar we een kleine lunch aten, waarna we aan een wandeling begonnen over het Ecopad, een wandelpad langs de mooie baaien van Calpe naar Moraira. Wij raden aan om dit pad te beginnen in Calpe. Als je houdt van wandelen, is dit echt een aanrader. Je loopt langs de azuurblauwe baaien en komt hier en daar restaurants en bars tegen om even af te kunnen koelen met een drankje. Ook met warm weer is dit wandelpad goed te doen, er zijn namelijk veel schaduwrijke plekken en stranden. Vanuit Calpe zijn wij weer de auto ingestapt. We reden langs de beroemde flamingo’s in Calpe en gingen door op ontdekkingstocht naar Villa Noreña (wat een uitzicht!), Finca Lucette (de rust hier is overweldigend) en Villa Bella Moraira (wat een ruimte).

We zijn doorgereden naar de baai El Portet, waar we met zicht op de golven en de zonsondergang een verkoelend drankje hebben gedronken. Wat een mooie omgeving! In de avond hebben we in het centrum van Moraira gegeten, waarna we nog even gewandeld hebben langs het water en Castel de Moraira. Tenslotte weer terug naar onze eigen villa. Toen Callis om 23:00 uur haar bikini aandeed en van de glijbaan in ons zwembad zoefde konden wij, Kirsten en Nikki, niet achterblijven. Heerlijk!

Woensdag 6 oktober

De laatste dag van onze studiereis is aangebroken. Onze koffers zijn gepakt en we trekken de deur van onze accommodatie achter ons dicht. Voordat wij weer in het vliegtuig naar Nederland stappen, bezoeken we samen met René nog een aantal villa’s: Casa Dabuti en Villa La Siësta. Beide villa’s hebben weer een prachtig uitzicht en een privé zwembad.

Na het bezoeken van deze villa’s namen we afscheid van Erika en René. Op naar het vliegveld! Na een rit van ongeveer een uur, hebben we onze huurauto weer netjes ingeleverd en konden we inchecken. Na de vlucht kwamen we weer in het koude en regenachtige Nederland. We kijken terug op een aantal mooie en leerzame dagen aan de Costa Blanca.

Wil je graag meer informatie over onze villa’s of de omgeving, bel of mail gerust. We helpen je graag verder!