Informatie Coronavirus

update: vrijdag 27 maart

BELANGRIJK: wij verzoeken je ons een e-mail te sturen met al je vragen naar info@casitatravel.nl
Helaas kunnen we je op dit moment telefonisch niet van dienst zijn zoals je van ons gewend bent en hiervoor bieden we je onze excuses aan. Wij doen ons uiterste best je zo snel mogelijk terug te mailen. Kijk hieronder wat voor jou van toepassing is.

1. Je vertrekdatum is voor 1 mei? We hebben al contact met elkaar of we informeren je binnen enkele dagen. Jouw boeking heeft voorrang.

2. Je heb je volledige reissom al voldaan, vertrekt voor 1 mei en je wilt omboeken? Stuur ons je wensen m.b.t. een nieuwe datum. We zullen zo snel mogelijk laten weten wat we voor je kunnen betekenen. De omboeking is van toepassing op dezelfde vakantiewoning, mits de huiseigenaar akkoord gaat.

3. De restantbetaling moet je nog voldoen en je wilt nu annuleren tegen de reguliere annuleringsvoorwaarden? Stuur ons dan een e-mail dat je je vakantie wilt annuleren. Deze maildatum is gelijk je annuleringsdatum

4. Indien je boeking na 1 mei plaatsvindt en je wilt nog niet annuleren, mail ons dan nog niet. Onze inbox stroomt namelijk dagelijks erg vol. Dank je wel voor je medewerking.

Algemeen
De situatie in Griekenland, Spanje en Portugal (ook op de Canarische Eilanden, Ibiza en Madeira) is momenteel dusdanig dat je de komende weken waarschijnlijk niet op vakantie kunt gaan naar deze bestemmingen. We weten niet hoelang deze situatie gaat duren maar de huidige wereldwijde corona crisis is een buitengewone, unieke situatie en vraagt een grote veerkracht van o.a. reisbranche. Zo ook van ons.

Wij zijn druk met het informeren van klanten die op korte termijn vertrekken. We gaan in gesprek met iedere klant en alle vakantiehuiseigenaren om per situatie de beste oplossing te zoeken. Een en ander is sterk afhankelijk van de geboekte vakantiewoning en de (mogelijkheid tot) flexibiliteit van de eigenaar of samenwerkende partner en de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappijen.

Transavia
Zelf een vlucht geboekt? Zie hier de laatste informatie van Transavia over omboeken zonder wijzigingskosten, klik hier
Je vlucht is geannuleerd? Transavia geeft een voucher uit om op een later tijdstip te kunnen boeken. De voorwaarden vindt je ook op de website van Transavia.

We houden de situatie in de gaten
Om de juiste maatregelen te kunnen nemen bekijken we dagelijks de laatste informatie op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken (BuZa) en RIVM. Bekijk deze websites zelf eventueel ook om goed op de hoogte te zijn.

Veelgestelde vragen
Mag ik kosteloos annuleren?
Nee, helaas kan dit niet. We hanteren in basis de reguliere annuleringsvoorwaarden die in onze reisvoorwaarden staan. De brancheorganisaties waaronder de ANVR geven aan dat van reisorganisaties en hun leveranciers niet het uiterste verlangd mag worden in deze ongekende situatie. Wij doen ons best alsnog een passende oplossing te vinden.

Vertrekken tot 1 mei 2020
Hieronder informeren we je hoe we omgaan met boekingen met vertrek tot 1 mei. Wij kunnen niet in de toekomst kijken hoe de situatie zich ontwikkelt. Onze branche is voortdurend in overleg wat te doen en hoe de situatie behapbaar blijft voor alle partijen.

We bekijken de situatie steeds tot een bepaalde datum en kunnen we geen uitspraken doen over vertrekken na deze datum, in dit geval 1 mei.

Mag ik omboeken of is er een tegoedbon?
Omboeken kan op dit moment alleen voor boekingen tot 1 mei. Laat ons weten voor wanneer je wilt omboeken dan informeren we je of er een meerprijs van toepassing is. Indien je exact dezelfde periode in 2021 kiest gaan we ervan uit dat de prijs gelijk is en je zonder hogere huursom kunt omboeken.

Belangrijk bij omboeking
Indien je kiest voor een omboeking dan willen we je dringend verzoeken zo snel mogelijk een keuze te maken voor de nieuwe reisdata. Omdat je naar dezelfde vakantiewoning zult gaan, kan deze beperkte beschikbaarheid geven. Omboeken naar een ander vakantiehuis/andere accommodatie is niet mogelijk.

Belangrijk bij tegoedbon
De tegoedbon betreft op dit moment alle klanten met vertrek tot 1 mei 2020, mits de eigenaar/leverancier van de vakantiewoning hieraan meewerkt. Je tegoedbon is alleen geldig voor de specifieke woning die je bij ons hebt geboekt. Je dient je tegoedbon in te leveren binnen een jaar na je oorspronkelijk geboekte aankomstdatum in je vakantiewoning. Maar je nieuwe aankomstdatum mag daarna zijn (tot maximaal twee jaar na je oorspronkelijk geboekte aankomstdatum). Wij zijn geen grote touroperator die grote hoeveelheden hotelkamers inkoopt en waarbij het om het even is in welke kamer op welke bestemming de klant verblijft bij een omboeking.

Omdat wij erg hechten aan een goede relatie met de individuele huiseigenaren op alle bestemmingen, doen wij er alles aan om er ook voor te zorgen dat zij zo min mogelijk gedupeerd worden. Om deze reden verlengen wij onze tegoedbon naar een geldigheid van 2 jaar (boeken binnen 1 jaar). Wij hopen op deze manier dat onze klanten de rust vinden om niet nu in allerijl een nieuwe vakantieperiode uit te hoeven zoeken en we geven de eigenaren de kans ook nieuwe boekingen te kunnen maken zodra dat weer kan. Zij hebben namelijk maar 1 huis en als deze volgend jaar volgeboekt wordt met gasten die omgeboekt hebben, kunnen er geen nieuwe reserveringen gemaakt worden. Zo spreiden we optimaal. Belangrijk: de woningeigenaar moet eerst akkoord gaan met deze werkwijze. Dit kan dus per boeking verschillen hoewel we tot op heden nog alle medewerking hebben gekregen.

Indien een tegoedbon aan je is bevestigd per e-mail ontvang je deze aan het einde van de maand april.

Veelgestelde vragen

Ik heb alleen een vakantiewoning geboekt bij Casita Travel, wat kan ik verwachten?
Heb je alleen een vakantiewoning geboekt, dan is de reisorganisator volgens de wet tot niets verplicht. Casita Travel probeert in alle gevallen de klant wel tegemoet te komen, maar we kunnen niet beloven dat het voor iedere boeking nu en in de toekomstige weken lukt.

Ik heb een vakantiewoning en een vlucht en/of huurauto geboekt bij Casita Travel, wat kan ik verwachten?
In dit geval heb je een pakketreis geboekt en heeft de reisorganisatie in normale omstandigheden een grotere verplichting vanaf het moment van een negatief (rood) reisadvies. In deze situatie onderzoeken we de mogelijkheden voor een vertrek in de verdere toekomst. Let wel! De meerkosten die luchtvaartmaatschappijen nu in rekening brengen kunnen hoog zijn. Indien je kiest voor een tegoedbon dan vervalt het bedrag voor de vluchten, omdat wij deze bedragen ook al aan de luchtvaartmaatschappijen hebben voldaan en wij deze niet retour ontvangen.

De consumentenbond spreekt in alle gevallen al van verplichtingen vanuit de reisorganisatie “in normale omstandigheden” waarmee bedoeld wordt dat van reisorganisaties niet het onmogelijke verwacht kan worden.

Ik vertrek op of na 1 mei en ik heb mijn volledige reissom al voldaan, krijg ik ook een tegoedbon of mag ik omboeken?
We kunnen helaas niet in de toekomst kijken en focussen ons nu op boekingen tot 1 mei. Wij zijn afhankelijk van de medewerking van onze leveranciers op de bestemmingen. Wij doen iedere dag ons uiterste best om iedereen een zo goed mogelijke oplossing te bieden.

Ik moet mijn restantbetaling nog voldoen, maar ik twijfel of ik mijn vakantie moet annuleren.
Wij weten niet hoe de situatie zich ontwikkelt. Als je je prettiger voelt je vakantie nu te annuleren, dan kan dat volgens onze annuleringsvoorwaarden.
De reguliere reisvoorwaarden blijven van toepassing. Je dient je restantbedrag volgens afspraak te voldoen.

Kan ik nog een een reis- of annuleringsverzekering afsluiten vanwege het coronavirus?
Een reis- en annuleringsverzekering is altijd belangrijk, ongeacht de situatie. Iedere verzekering hanteert andere voorwaarden, dus het is belangrijk deze goed te bekijken. In de meeste gevallen zal een een annuleringsverzekering niet uitkeren in geval van een virus, tenzij je een allrisk verzekering hebt afgesloten. Het calamiteitenfonds dekt geen schade in geval van virussen. Dit fonds dekt schade en repatriëring in geval van bijvoorbeeld natuurrampen.