Update 14 juli 2021

Het Spaanse Ministerie van Volksgezondheid heeft op dinsdag 13 juli via de publicatie in de officiële staatscourant BOE een kleine maar belangrijke versoepeling wat betreft de negatieve PCR-testuitslag gepubliceerd. In de publicatie BOE-A-2021-11615 is te lezen dat er vanaf nu een 72 uur periode geldt voor de PCR-test en een periode van 48 uur voor de antigeentest. Dit geldt vanaf woensdag 14 juli. Voor beide corona-testen gold een periode van 48 uur voor aankomst in Spanje, ongeacht het vervoermiddel (dus ook eigen vervoer reizigers). Maar daar komt vanaf woensdag 14 juli een verandering in. Vanaf dan geldt dat als je met een negatieve PCR-test reist deze niet ouder mag zijn dan 72 uur bij aankomst in Spanje (gewijzigd). Als je met een negatieve antigeentest reist mag deze niet ouder zijn dan 48 uur bij aankomst in Spanje (ongewijzigd).

Je kunt met elk vervoermiddel naar Spanje reizen met je EU-Digital COVID-certificaat als:

  • Je 14 dagen of langer geleden volledig gevaccineerd bent, of;
  • Je kunt laten zien dat je hersteld bent van COVID-19. Je herstelbewijs moet minimaal 11 dagen en maximaal 180 dagen na de eerste positieve NAAT-test afgegeven zijn. Of;
  • Je negatieve PCR-test niet ouder is dan 72 uur (NIEUW) bij aankomst in Spanje, of; 
  • Je negatieve antigeentest niet ouder is dan 48 uur bij aankomst in Spanje.
  • Kinderen jonger dan 12 jaar kunnen zonder deze documenten naar Spanje reizen.
  • Reis je per vliegtuig? Vul dan een ‘Health Control Form’ (informatie in het Engels) in.

Update 8 juli 2021

Voor de meest actuele informatie over reizen tijdens coronatijd ga naar https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/spanje

Update 2 juli 2021

Vanaf 1 juli 2021 geldt voor de terugreis naar Nederland: dringend advies tot thuisquarantaine voor hoog risicogebieden vervalt voor Europese reizigers met een negatieve testuitslag, een vaccinatiebewijs of een herstelbewijs. Dit geldt dus ook voor reizigers met een Digitaal Coronabewijs. Zie:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/reizen-en-vakantie/reizen-naar-nederland-checklist

Update 14 juni 2021

Aanpassing: kinderen vanaf 12 jaar dienen in het bezit te zijn van documenten.

Onderstaand bericht is een kopie van een Facebookbericht op 6 juni 2021 van de Nederlandse Ambassade in Spanje:

𝗡𝗜𝗘𝗨𝗪𝗘 𝗠𝗔𝗔𝗧𝗥𝗘𝗚𝗘𝗟𝗘𝗡 𝗩𝗔𝗡𝗔𝗙 𝟳 𝗝𝗨𝗡𝗜 𝗩𝗢𝗢𝗥 𝗥𝗘𝗜𝗭𝗘𝗡 𝗡𝗔𝗔𝗥 𝗦𝗣𝗔𝗡𝗝𝗘
- ONDERSTAANDE GELDT VOOR MENSEN DIE MET AUTO, CAMPER, BOOT, BUS, TREIN OF VLIEGTUIG NAAR SPANJE REIZEN.
- ONDERSTAANDE GELDT ZOLANG NEDERLAND DOOR DE SPAANSE AUTORITEITEN WORDT BESCHOUWD ALS RISICOGEBIED. DIT WORDT IEDERE WEEK OPNIEUW BEOORDEELD.
- HET NEDERLANDSE REISADVIES VOOR HET SPAANSE VASTELAND BLIJFT ORANJE (reis niet, tenzij noodzakelijk).

OOK DE TESTVERPLICHTING VOOR REIZEN NAAR NEDERLAND VANAF HET SPAANSE VASTELAND BLIJFT VAN KRACHT
Met ingang van maandag 7 juni aanstaande veranderen de inreisvoorwaarden voor reizigers naar Spanje. Hieronder treft u een informele vertaling van de publicatie hierover in de BOE (de Spaanse Staatscourant) van vandaag.
𝙍𝙚𝙞𝙯𝙞𝙜𝙚𝙧𝙨 𝙫𝙖𝙣𝙖𝙛 12 𝙟𝙖𝙖𝙧 𝙙𝙞𝙚𝙣𝙚𝙣 𝙞𝙣 𝙝𝙚𝙩 𝙗𝙚𝙯𝙞𝙩 𝙩𝙚 𝙯𝙞𝙟𝙣 𝙫𝙖𝙣 𝙚́𝙚́𝙣 𝙫𝙖𝙣 𝙙𝙚 𝙝𝙞𝙚𝙧𝙤𝙣𝙙𝙚𝙧 𝙜𝙚𝙣𝙤𝙚𝙢𝙙𝙚 𝙙𝙤𝙘𝙪𝙢𝙚𝙣𝙩𝙚𝙣 𝙤𝙢 𝙝𝙚𝙩 𝙡𝙖𝙣𝙙 𝙞𝙣 𝙩𝙚 𝙠𝙪𝙣𝙣𝙚𝙣 𝙧𝙚𝙞𝙯𝙚𝙣: 𝙑𝙀𝙍𝙀𝙄𝙎𝙏𝙀𝙉 𝙑𝙊𝙊𝙍 𝙊𝙉𝘿𝙀𝙍𝙂𝙀𝙉𝙊𝙀𝙈𝘿𝙀 𝘿𝙊𝘾𝙐𝙈𝙀𝙉𝙏𝙀𝙉 

- De documenten mag u zowel digitaal als op papier meenemen.
- De documenten dienen opgesteld te zijn in het Spaans, Engels, Frans of Duits. In het geval dat het document in een andere taal is opgesteld dan dient een aanvullende vertaling naar het Spaans te worden overlegd, opgesteld door een officiële instantie.

𝟭. 𝘽𝙚𝙬𝙞𝙟𝙨 𝙫𝙖𝙣 𝙫𝙖𝙘𝙘𝙞𝙣𝙖𝙩𝙞𝙚

- De tweede dosis (of enige dosis in het geval van het Janssen vaccin) dient minimaal 14 dagen (en maximaal een jaar) voor vertrek te zijn gezet.

- Kinderen vanaf 6 jaar die meereizen met (een) gevaccineerde ouder(s) dienen een negatieve Covid-test te overhandigen.

- Op het bewijs dient vermeld te staan: naam en achternaam, datum van beide vaccinaties (tenzij Janssen vaccin), type vaccin, het batchnummer, land waarin het vaccin is afgegeven, contactgegevens van de instantie die het bewijs heeft afgegeven.
NB:
- De "Registratiekaart Coronavirus" van het RIVM voldoet NIET aan de eisen vanwege o.a. de taal waarin deze is opgesteld, noch is dit een officieel Nederlands vaccinatiebewijs.

- Hoewel het gele vaccinatieboekje geen officieel vaccinatiebewijs van de Nederlandse overheid is, voldoet het wel aan de Spaanse eisen.
- Wij adviseren reizigers daarom de vaccinatie in het gele boekje te laten registreren. Zie ook: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/vraag-en-antwoord/krijg-ik-een-vaccinatiebewijs-na-de-prik-tegen-corona

- De Nederlandse overheid geeft nog geen vaccinatiebewijzen uit. Op dit moment werkt de Europese Commissie wel aan het EU Digitiaal Corona Certificaat als corona-vaccinatiebewijs.

- Mede naar aanleiding van eerdere vragen die u ons stelde: mocht registratie in het gele boekje niet (op tijd) lukken, dan kunt u via de website van het RIVM https://mijn.rivm.nl/vaccinaties/login een print maken in het Engels van uw vaccinatieregistratie (dit doet u door via de link in te loggen en vervolgens rechtsboven de taal te wijzigen naar het Engels). Uw vaccinatie is alleen zichtbaar als u op het moment van vaccinatie toestemming heeft gegeven aan de GGD of huisarts om uw vaccinatiegegevens te delen met het RIVM. Mocht u deze toestemming niet hebben gegeven en dit alsnog willen doen, dan kunt u deze toestemming alsnog geven via de zorgverlener die u de vaccinatie heeft gegeven.

- 𝘋𝘦𝘻𝘦 𝘱𝘳𝘪𝘯𝘵 𝘷𝘢𝘯 𝘩𝘦𝘵 𝘙𝘐𝘝𝘔 𝘪𝘴 𝘨𝘦𝘦𝘯 𝘰𝘧𝘧𝘪𝘤𝘪𝘦𝘦𝘭 𝘷𝘢𝘤𝘤𝘪𝘯𝘢𝘵𝘪𝘦𝘣𝘦𝘸𝘪𝘫𝘴, 𝘥𝘶𝘴 𝘩𝘪𝘦𝘳 𝘬𝘶𝘯𝘯𝘦𝘯 𝘨𝘦𝘦𝘯 𝘳𝘦𝘤𝘩𝘵𝘦𝘯 𝘢𝘢𝘯 𝘸𝘰𝘳𝘥𝘦𝘯 𝘰𝘯𝘵𝘭𝘦𝘦𝘯𝘥. 𝘞𝘪𝘫 𝘬𝘶𝘯𝘯𝘦𝘯 𝘰𝘰𝘬 𝘯𝘪𝘦𝘵 𝘨𝘢𝘳𝘢𝘯𝘥𝘦𝘳𝘦𝘯 𝘥𝘢𝘵 𝘥𝘪𝘵 𝘣𝘦𝘸𝘪𝘫𝘴 𝘨𝘦𝘢𝘤𝘤𝘦𝘱𝘵𝘦𝘦𝘳𝘥 𝘸𝘰𝘳𝘥𝘵.

𝟮. 𝙉𝙚𝙜𝙖𝙩𝙞𝙚𝙫𝙚 𝙩𝙚𝙨𝙩

Een aantal details met betrekking tot de testverplichting is aangepast. De nieuwe testvereisten zijn als volgt:
𝘛𝘸𝘦𝘦 𝘴𝘰𝘰𝘳𝘵𝘦𝘯 𝘵𝘰𝘦𝘨𝘦𝘴𝘵𝘢𝘯𝘦 𝘵𝘦𝘴𝘵𝘴 (𝘮𝘢𝘹𝘪𝘮𝘢𝘢𝘭 48 𝘶𝘶𝘳 𝘷𝘰𝘰𝘳 𝘢𝘢𝘯𝘬𝘰𝘮𝘴𝘵 𝘶𝘪𝘵𝘨𝘦𝘷𝘰𝘦𝘳𝘥):

- Nucleic acid amplification tests (NAAT): RT-PCR, TMA, RT-LAMP.

- Rapid antigen detection tests (RATs), (antigeen sneltest). Alle door de Europese Commissie goedgekeurde RAT's worden geaccepteerd. Voor een overzicht: https://ec.europa.eu/health/sites/default/files/preparedness_response/docs/covid-19_rat_common-list_en.pdf
Op het formulier met testresultaten dienen vermeld te staan: naam, testdatum, gebruikte testmethodiek en land waarin test is uitgevoerd. We raden u aan ook het tijdstip van afname te laten vermelden om de 48 uur geldigheid aan te kunnen tonen.

𝟯. 𝘽𝙚𝙬𝙞𝙟𝙨 𝙫𝙖𝙣 𝙝𝙚𝙧𝙨𝙩𝙚𝙡

- Voor passagiers die van Covid zijn hersteld, geldt dat zij met een bewijs van herstel mogen reizen.

- Dit bewijs moet minimaal 11 dagen en maximaal 180 dagen na de eerste positieve NAAT-test zijn afgegeven.

- Het document moet zijn afgegeven door een bevoegde instantie of een medische dienstverlener.

- Op het document dient het volgende vermeld te staan: naam en achternaam, de datum van de eerste positieve NAAT-test, type NAAT-test dat is afgenomen, land van afgifte.

𝙑𝙤𝙤𝙧 𝙧𝙚𝙞𝙯𝙞𝙜𝙚𝙧𝙨 𝙥𝙚𝙧 𝙫𝙡𝙞𝙚𝙜𝙩𝙪𝙞𝙜 𝙤𝙛 𝙗𝙤𝙤𝙩 𝙜𝙚𝙡𝙙𝙩 𝙣𝙖𝙖𝙨𝙩 𝙗𝙤𝙫𝙚𝙣𝙨𝙩𝙖𝙖𝙣𝙙𝙚:

- De verplichting een gezondheidsformulier in te vullen. De QR code die u daarmee krijgt, verleent u toegang tot vliegtuig of boot. Het gezondheidsformulier vindt u hier: https://www.spth.gob.es/create. U wordt gecontroleerd op temperatuur bij aankomst.

- Controle op ondergenoemde documenten en het gezondheidsformulier vindt plaats door het personeel op de (lucht)haven van vertrek. Passagiers die niet aan één van onderstaande vereisten kunnen voldoen, worden niet toegelaten.

𝗟𝗘𝗧 𝗢𝗣

- Bovengenoemde vereisten betreffen een informele vertaling van de publicatie in de Spaanse Staatscourant. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Voor meer Engelstalige informatie: kijk op https://www.spth.gob.es/faq?tab=2

- De invoering van nieuwe maatregelen kan ertoe leiden dat niet al het controlerend personeel van de details op de hoogte is.

 

Update 16 mei 2021

Sinds zaterdag 15 mei 2021 is voor de volgende van onze bestemmingen code geel van kracht, uitgaande van de Nederlandse overheid:

- Ibiza
- Canarische Eilanden (Tenerife, Gran Canaria, Lanzarote, La Palma, Fuerteventura

Kijk voor de actueel geldende regels:
in Spanje op deze website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

in Griekenland op deze website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

in Portugal op deze website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Op het vasteland van Spanje is code oranje nog van kracht. Mocht je binnenkort naar een van deze bestemmingen op vakantie gaan, neem dan ca. een week van te voren even contact met ons op als je niet wilt gaan vanwege code oranje. We proberen samen met de eigenaar van je vakantiehuis een oplossing te vinden.

Nieuwe boekingen
Boek gerust een vakantiehuis naar een van onze bestemmingen. Mocht er onverhoopt een code oranje voor jouw bestemming zijn of de bestemming kan geen toeristen meer ontvangen vanwege Covid-19 dan zoeken we samen met de huiseigenaar naar een oplossing. In de meeste gevallen gaan we op zoek naar een nieuwe passende datum in de toekomst. Als je even wilt overleggen, mail of bel ons dan gerust: contactinformatie

Boekingen met vertrek in 2021, gemaakt vóór 12 november 2020
Reizen naar het buitenland t/m 15 mei 2021 worden door onze overheid dringend afgeraden. Dit advies is niet bindend en het is de verantwoordelijkheid van de klant om de keuze te maken om de vakantie al dan niet door te laten gaan. Casita Travel zal je vakantie niet uit eigen beweging annuleren tenzij je een pakketreis (vakantiehuis + vlucht en/of auto) hebt geboekt. Wij hebben nog geen informatie ontvangen van de overheid over boekingen met vertrek vanaf 16 mei. Wij gaan er vanuit dat deze boekingen gewoon doorgang kunnen vinden.

Geld terug, omboeken, voucher of waardebon
Uitgifte vouchers in 2021
De uitgifte van vouchers voor pakketreizen wordt door de garantiefondsen (SGR en VZR) steeds verder aan banden gelegd. Indien uitgifte van een voucher een optie is voor jouw boeking, dan kijken we naar de haalbaarheid hiervan op het moment dat de situatie zich voordoet.

Pakketreis geboekt: geld terug, omboeken of waardebon
Heb je een pakketreis (vakantiehuis + vlucht en/of auto) geboekt en de overheid heeft reizen naar jouw bestemming op de betreffende datum dringend afgeraden dan heb je in principe recht op terugbetaling van je vakantie. We hopen uiteraard dat je instemt met omboeken van je vakantie.

Alleen een vakantiehuis geboekt
Indien je alleen een vakantiehuis hebt geboekt en er is code oranje van toepassing, dan heb je geen recht op geld terug. De bestemming en de vakantiewoning zijn toegankelijk en je kan zelf de keuze maken om je vakantie doorgang te laten vinden. Indien je ervoor kiest om niet te gaan, dan zullen we samen met de eigenaar onderzoeken welke mogelijkheden er zijn om om te boeken. Mocht er geen oplossing voor handen zijn dan kun je de keuze maken de vakantie te annuleren tegen de geldende annuleringskosten.

Omboeken
Omboeken kan alleen na akkoord van de huiseigenaar en naar dezelfde vakantiewoning. Indien er voor de nieuwe periode een meerprijs van toepassing is dan dient deze te worden voldaan. Er zijn omboekkosten van € 50,- van toepassing in 2021. Dit was eerder € 35,- per boeking. We brengen maximaal 2 x omboekkosten in rekening.

Waardebon
Mocht je door omstandigheden nog geen nieuwe datum kunnen bepalen, dan kunnen we bij uitzondering en na akkoord van de huiseigenaar een waardebon uitschrijven voor het huurbedrag van je geboekte vakantiehuis met een geldigheid van maximaal 1 jaar en een maand na de oorspronkelijke aankomstdatum.

In de plaats stelling
I.v.m. de bijzondere situatie waarin wij ons bevinden, geven wij onze klanten de mogelijkheid om in 2021 de vakantie en de vouchers overdraagbaar te maken. Je mag dus zonder extra kosten iemand anders voor jou in de plaats laten gaan. Wij veranderen de naam in dat geval op de boeking. Houd er wel rekening mee dat we bepaalde (groeps-(samenstellingen niet kunnen accepteren vanwege afspraken met onze huiseigenaren.

Boekingen gemaakt tussen 12 november 2020 en 12 mei 2021
Heb je een boeking gemaakt in bovenstaande periode voor een vakantie in 2021 dan mag je 43 dagen voor aankomst zonder kosten annuleren onder deze voorwaarden:

  • De regio waar je vakantiehuis gelegen is, is niet toegankelijk (alleen noodzakelijke reizen, vakanties niet toegestaan)
  • De Nederlandse overheid (voor Nederlanders) of de Belgische overheid (voor Belgen) verbiedt reizen of raadt reizen naar de betreffende regio sterk af (code rood/oranje)
  • Minimaal 1 van bovenstaande gevallen dient van toepassing te zijn op het moment van annuleren. Deze actie is niet van toepassing op nieuwe boekingen die worden gemaakt met uitgegeven vouchers in 2020. Vouchers zijn in overleg overdraagbaar aan iemand anders.
  • Indien een (op deze actie gebaseerde) boeking wordt omgeboekt is op de nieuwe boeking de kosteloos annuleren actie niet van toepassing.
  • Deze actie is geldig op 95% van ons aanbod. Indien een vakantiehuiseigenaar en dus een vakantiehuis niet participeert in deze actie, dan lees je dit in de omschrijving van de woning onder het kopje "praktische informatie". Vraag ons expliciet naar de actie en de meewerkende vakantiehuizen.

Vouchers uitgegeven in 2020
Casita Travel heeft vorig jaar in de periode maart 2020 en april 2020 vouchers uitgegeven. Op deze uitgegeven vouchers staat een uiterste inleverdatum. Indien je je voucher wilt inruilen voor de uiterste inleverdatum, is je nieuwe reis gewoon verzekerd via het garantiefonds. Bovendien gaan de gewone reisvoorwaarden van Casita Travel BV weer in voor je nieuwe reis.

Wanneer je een nieuwe reis hebt geboekt d.m.v. het voucher en deze reis kan vanwege Covid-19 weer niet doorgaan, dan kan Casita Travel geen nieuw voucher meer verstrekken. De toezichthoudende partijen hebben samen met de overheid afgedwongen dat er nl. teruggekeerd wordt naar de reguliere ANVR voorwaarden.

Besluit je om je reis dan alsnog te annuleren, dan gelden dus de normale annuleringsvoorwaarden.

Heb je een voucher gekregen en bestaat je reis uit meerdere componenten, neem dan even contact met ons op via info@castitatravel.nl of bel ons op 055-3562339.

Negatieve PCR-test en/of sneltest
Houdt er rekening mee dat het vooralsnog verplicht is om voor veel bestemmingen een negatieve PCR-test en/ of sneltest te overleggen.

De extra kosten die voor de test gevraagd worden zijn voor eigen rekening.

Wij volgen hierin de ANVR-Reizigersvoorwaarden (zie art. 2.5), welke vermelden dat je zelf verantwoordelijk bent voor het hebben van de juiste documenten om een land binnen te komen.

Ook ben je zelf verantwoordelijk voor je persoonlijke (gezondheids-) situatie. Of je een beroep kunt doen op je reis- en annuleringsverzekering ligt aan de polisvoorwaarden van de verzekeringsmaatschappij.

Geen reden tot kosteloos annuleren/omboeken
Het moeten tonen van een negatieve PCR test en/of het moeten tonen van een bewijs van vaccinatie en/of quarantaineplicht zijn geen redenen tot kosteloos annuleren of omboeken van de reservering. Ook is angst geen reden om bij ons zonder kosten te annuleren of om te boeken. Check altijd je annuleringsverzekering of deze mogelijk kosten dekt. In al deze gevallen zijn onze reguliere annuleringsvoorwaarden van toepassing.

Informatie algemeen:

Door de wereldwijde pandemie van Covid-19 zijn er onvoorziene wijzigingen in de regelgeving voor reizen in Europa van kracht geworden. We begrijpen heel goed dat je vragen hebt over jouw geboekte vakantiewoning. Uiteraard helpen wij je graag en zorgen we voor duidelijkheid.

Wat houdt code oranje in?

Wanneer er sprake is van code oranje betekent dit niet dat er een negatief reisadvies geldt. Code oranje is een aangescherpt reisadvies en is géén reisverbod. Wel moet je er op bedacht zijn dat je bij terugkomst uit een oranje mogelijk in quarantaine moet. Op bestemming kunnen aangescherpte veiligheidsregels zijn en je wordt dan ook geacht deze regels op bestemming op te volgen.

Met code oranje wil de Nederlandse overheid aangeven dat je het risico loopt om het coronavirus te krijgen. Maar dit betekent niet dat je op bestemming een groter risico loopt om het virus op te lopen dan in Nederland. Onze persoonlijke ervaring en die van onze klanten is dan ook dat het op de bestemming erg veilig voelt. De veiligheidsregels worden erg streng nageleefd. Onze vakantiehuizen liggen op een rustige plek weg van de massa. Je zit op een rustige locatie met weinig mensen, waardoor afstand houden probleemloos kan.

Is het verstandig om een reis- of annuleringsverzekering af te sluiten vanwege het coronavirus?

Wij raden altijd aan om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten, ongeacht de situatie. Wel is het zo dat elke verzekering anders in elkaar zit, dus je moet de polisvoorwaarden vooraf goed checken om zeker te weten wat wel en niet wordt vergoed. Ook raden wij je aan om te checken wat jouw ziektekostenverzekering precies dekt. Het is goed om te weten dat het Calamiteitenfonds in geval van ziektes als het coronavirus geen dekking verleent. 

Check https://www.moneyview.nl/corona-reisverzekeringen om te zien wat jouw verzekering vergoedt.

Veilig reizen naar Spanje, Ibiza en de Canarische Eilanden. Hoe doe je dat?

In Nederland volgen we de geldende maatregelen van RIVM en Nederlandse overheid. Luchtvaartmaatschappijen en vliegvelden hebben regels opgesteld. Informeer van tevoren bij de luchtvaartmaatschappij en bij het vliegveld naar de regels die gelden op de vliegvelden waar u komt en tijdens uw reis. Het dragen van een mondkapje is verplicht op het vliegveld en in het vliegtuig.

Actuele informatie over reizen naar Spanje vind je hier.

Mondkapjes

De belangrijkste regel is dat het dragen van een mondkapje verplicht is in alle openbare ruimtes waar je geen sociale afstand van minimaal 1,5 meter kunt houden. Dat betekent dat je in winkels, het openbaar vervoer, gezondheidscentra, ziekenhuizen, hotels en horecagelegenheden, musea en hotels verplicht bent een beschermend gezichtsmasker te dragen.

In horecagelegenheden draag je bij binnenkomst en vertrek een mondkapje. Eenmaal aan een tafeltje en op veilige afstand van anderen, kan het mondkapje af. Wie om medische redenen geen mondkapje kan en dus hoeft te dragen, moet wel zorgen voor de sociale afstand van 1,5 meter.

Sociale afstand

Overal waar veel mensen bijeen zijn dien je te zorgen voor anderhalve meter afstand tussen jou en andere personen. Dit geldt niet als je met mensen uit eenzelfde huishouden op stap bent of met je eigen familie. Die afstand was tijdens de verschillende fases van de Staat van Alarm op advies van de Wereldgezondheidsorganisatie 2 meter, maar de Spaanse regering heeft dat nu gereduceerd tot minimaal 1,5 meter.

Belangrijkste adviezen

- Lees de aangeboden informatie van je vervoerder of accommodatie aandachtig.

- Houd 1,5 meter afstand (tussen huishoudens). Indien 1,5 meter afstand tijdens internationaal vervoer niet mogelijk is draag een mondkapje.

- Neem voldoende mondkapjes mee en draag deze waar nodig.

- Houd afstand.

- Was vaker je handen.

- Hoest en nies in je ellenboog.

- Gebruik papieren zakdoekjes.

- Schud geen handen.

- Blijf thuis als je een van de volgende klachten hebt: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging (tot 38 C°) en/of benauwdheidsklachten.

- Volg altijd de specifieke maatregelen en aanwijzingen op bestemming op.

- Betaal waar nodig met pin of contactloos (pin of mobiel).

- Een quarantaine is mogelijk verplicht, informeer jezelf op tijd.

- Denk er ook aan je reis- en ziektekostenverzekeringen te checken. Bij de meeste reisverzekeringen zijn alleen de corona gerelateerde schades niet gedekt (zie ook corona- reisverzekeringen). Je zorgverzekering dekt in vrijwel alle gevallen de medische zorgkosten in het buitenland (code geel of oranje), een aanvullende verzekering wordt wel aangeraden. Ben je opeens zelf corona besmet vlak voor vertrek en kun je daardoor niet meer reizen, dan valt dat weer onder de meeste annuleringsverzekeringen. 

 

Repatriëring

Door Covid-19 konden veel vakanties niet door gaan of werden onverhoopt onderbroken. De luchtvaartmaatschappij zal er altijd voor zorgen dat je veilig thuis komt. Wij zullen je altijd op de hoogte houden van de ontwikkelingen die op bestemming plaats vinden. Wij bespreken samen de aanpak op basis van de beschikbare informatie en de situatie op jouw bestemming. Wanneer een onmiddellijke terugkeer de beste optie is, zorgt Casita Travel ervoor dat alles wordt geregeld met de huiseigenaar en de huurauto. Mocht jij de vakantie in alle veiligheid voort kunnen zetten, helpen wij jou hier uiteraard ook graag mee.

Financiële bescherming van jouw vakantie

Casita Travel begrijpt jouw behoefte aan financiële zekerheid over jouw vakantie. Om onze gasten deze zekerheid te kunnen bieden, zijn wij onder andere aangesloten bij VZR. Hiermee kunnen wij jou garanderen dat jij jouw vooruitbetaalde reisgeld niet kwijt bent. Zelfs wanneer wij de vakantie niet meer kunnen leveren ben je zeker van financiële bescherming. Ook zijn wij aangesloten bij andere keurmerken. Hierdoor kunnen wij bescherming van jouw vakantie garanderen.

VZR

Casita Travel is sinds 27 december 2019 aangesloten bij het Garantiefonds VZR. Het Garantiefonds VZR staat garant voor je reeds betaalde deel van de reissom wanneer Casita Travel in financieel onvermogen komt en de reis om die reden niet naar behoren kan uitvoeren. Dat kan zijn voor het vertrek maar ook tijdens je reis. Om te voldoen aan de wettelijk verplichte garantiestelling maakt Casita Travel gebruik van de garantieregeling VZR Garant ( www.vzr-garant.nl). Je kan dit controleren via de deelnemerspagina van de website van VZR Garant. Binnen de grenzen van de Garantieregeling (te vinden op de website van VZR Garant) is de garantie van VZR Garant van toepassing. In de Garantieregeling lees je op welk (reis)aanbod de garantie van VZR Garant exact van toepassing is en wat deze garantie inhoudt. Wanneer diensten door financieel onvermogen van Casita Travel niet worden verleend, kan je contact opnemen met VZR Garant.

ANVR

Casita Travel is aangesloten bij het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen (ANVR). Casita Travel aangesloten bij de ANVR onder nummer 4915. De ANVR hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van reizen en informatie daarover. De reizen op deze website worden aangeboden onder de ANVR-Reizigersvoorwaarden (Reis- en/of Boekingsvoorwaarden en/of Gekoppeld Reisarrangement-voorwaarden) die van toepassing zijn op alle aanbiedingen op deze website tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is. In de laatste boekingsstap moet jij aanvinken dat jij kennis hebt genomen van en akkoord gaat met de algemene voorwaarden incl. ANVR-Reizigersvoorwaarden (Reisvoorwaarden en/of Boekingsvoorwaarden en/of Gekoppeld Reisarrangement-voorwaarden) en overige ANVR-informatie.

Calamiteitenfonds

Casita Travel is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. De garantie van het Calamiteitenfonds houdt in dat jij als reiziger die deelneemt aan een reis waarop de garantie van toepassing is: (een deel van) jouw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren; de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatriëren. Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.